
1/2

kuryr 13. října 2024

Ruský miliardář žaluje německého novináře
infokuryr.cz/n/2024/10/13/rusky-miliardar-zaluje-nemeckeho-novinare

Alisher Usmanov počátkem tohoto měsíce vyhrál případ
pomluvy proti německé veřejnoprávní televizi ARD

Ruský metalový magnát Alisher Usmanov podal trestní oznámení na
prokuraturu v německém Kolíně nad Rýnem poté, co vyhrál případ
pomluvy proti německé televizi ARD, informoval v pátek bulvární
deník Bild s odvoláním na Usmanovova právníka. Miliardář usiluje o
to, aby byl novinář s ARD trestně odpovědný.

Začátkem tohoto měsíce okresní soud v Hamburku podpořil
Usmanova v případu urážky na cti proti německé veřejnoprávní
televizi ARD, která již dříve zveřejnila dva články a jednu
videoreportáž, kde novinář Hans-Joachim Seppelt obvinil ruského
podnikatele, že stojí za plánem manipulace rozhodčích během 
olympijských her v Paříži 2024.

Soud shledal informace zveřejněné ARD nespolehlivé a zakázal
jejich šíření jako „nevhodné zprávy založené na podezření“.
Rozhodnutí také zahrnuje pokutu až 250 000 eur (asi 274 000 USD)
nebo vězením za nedodržení.

„Pan Seppelt a sportovní show ARD neporušili pouze základní
novinářské standardy a tiskový kodex. Tato zlomyslná a hanebná
narážka je také trestná. Seppelt chtěl jen vzbudit v panu
Usmanovovi opovržení. Neměl žádná fakta. To není žurnalistika, to
je ostuda,“ řekl deníku Bild podnikatelův právník Joachim Steinhofel.

Usmanov byl ve sportovním světě známý tím, že sloužil jako
prezident FIE, Mezinárodní šermířské federace, během 14 let až do
roku 2022, kdy dobrovolně odstoupil poté, co ho EU přidala na svou
černou listinu sankcí. 

https://www.infokuryr.cz/n/2024/10/13/rusky-miliardar-zaluje-nemeckeho-novinare/


2/2

Kontroverzní zprávy byly částečně založeny na prohlášeních
gruzínského šermíře Sandro Bazadze, který tvrdil, že nespravedlivě
prohrál kolo šestnácti zápasů. Prezident Gruzínské šermířské
federace Merab Bazadze později tvrzení odmítl jako emocionální
reakce a vydal oficiální omluvu FIE.

Na rozdíl od jiných německých médií odmítla ARD na žádost
Usmanovových právníků dobrovolně stáhnout obvinění a opravit
záznam. Pomlouvačný materiál byl smazán až po rozhodnutí soudu.







