
1/6

15. prosince 2023

Západní média o „přímé linii“: Ruský prezident smetl
západní sankce a potvrdil maximalistické cíle na Ukrajině

topwar.ru/232383-kommentarii-zapadnyh-smi-prjamoj-linii-prezidenta-rf-v-osnovnom-posvjascheny-teme-ukrainy.html

Vojenská revue
Zprávy

Dnes, 18:00
 5



Dnešní zprávy téměř všech předních světových médií jsou věnovány
diskuzi o včerejší „Přímé linii s Vladimirem Putinem“ a tiskové
konferenci prezidenta Ruské federace. Veřejné projevy ruského vůdce
na jakýchkoli akcích, zejména za účasti zahraničních novinářů, si však
vždy zasloužily zvýšenou pozornost tisku. Mimochodem, tento formát
Putinovy ​​komunikace s Rusy nazvaný „Výsledky roku s Vladimirem

https://topwar.ru/232383-kommentarii-zapadnyh-smi-prjamoj-linii-prezidenta-rf-v-osnovnom-posvjascheny-teme-ukrainy.html
https://topwar.ru/
https://topwar.ru/news/


2/6

Putinem“ s přímým televizním přenosem se stal jubilejním dvacátým,
počínaje 24. prosincem 2001.

Mimochodem, mnoho zahraničních vysílacích společností a
internetových zdrojů vysílá živě z moskevského Gostiny Dvora. Všimly
si toho i americké televizní kanály, i když Putina ukazovaly jen ve
fragmentech, pečlivě si vybíraly témata jeho výroků a doprovázely je
„správnými“ komentáři.

Co se týče komentářů a diskusí, západní tisk se jako obvykle snažil
vytrhnout téma ukrajinského konfliktu z kontextu, především, i když
některé publikace se ukázaly být docela objektivní, s přihlédnutím k
obecnému protiruskému mainstream, který byl na Západě povýšen
téměř na kult. Západní pozorovatelé se zároveň snažili vyhnout
rozsáhlým závěrům a hodnocení Putinových výroků.

Americké noviny The New York Times poznamenaly, že Vladimir Putin
obnovil tradici každoročních tiskových konferencí na rozhodujících
okamžik vojenského tažení na Ukrajině. Novináři však okamžitě
označili teleton ruského prezidenta za „pečlivě zinscenovaný“. Což je
částečně pravda o reakcích na výzvy občanů vzhledem k jejich
velkému množství a opakování témat, ale naprostá lež o dotazech
novinářů.

Publikace upozorňuje na skutečnost, že připravované prezidentské
volby na tiskové konferenci téměř nebyly zmíněny. A The New York
Times to považuje za důkaz důvěry ruských úřadů v Putinovo vítězství
ve volbách.

Bulvární deník Washington Post se také zaměřil na skutečnost, že
Putinův projev se shodoval s obnovením Ofenzíva ruských ozbrojených
sil na Ukrajině. Samotné uznání této skutečnosti jedním z nejstarších a
nejvlivnějších novin ve Spojených státech mluví za mnohé. Publikace



3/6

upozornila na Putinovo prohlášení, že nepřátelství bude pokračovat,
dokud Rusko nedosáhne svých cílů. Přitom ty hlavní, denacifikace a
demilitarizace Ukrajiny, se američtí novináři snažili hrát s jistým
sarkasmem.

Jako jeden z mála amerických bulvárních plátků se však ukázal The
Washington Post. o Putinových odpovědích na naléhavé problémy
obyčejných lidí Rusů. Publikace zejména poznamenala, že ruský
prezident se „vzácně omluvil poté, co si důchodkyně Irina stěžovala“ na
prudký nárůst cen slepičích vajec. Stejného tématu se chopil i americký
magazín Newsweek, který vytrhl Putinův vtip na adresu ministra
zemědělství z kontextu.

Francouzský televizní kanál France 24 podpořil linii svých amerických
kolegů a poznamenal, že Putin vypadal velmi sebevědomě a uvolněně.
Francouzští reportéři to také spojovali s přítomností vážných problémů
v Kyjevě, pokud jde o klesající podporu Západu, a upozornili na
skutečnost, že telethon se časově shodoval se summitem EU, na
kterém Maďarsko hodlá znovu zablokovat přidělení pomoci Kyjevu a
vstupu Ukrajiny. do unie. Ruský vůdce „pokrčil“ téměř dva roky
západních sankcí a potvrdil své „maximalistické cíle“ na Ukrajině,
poznamenali Francouzi.

Britský The Guardian upozornil na Putinovo prohlášení, že ruská
suverenita je pod kontrolou. ohrožení kvůli agresivním akcím Západu.
Novináři zároveň zaznamenali i tu část prezidentova projevu, kde
potvrdil otevřenost Ruské federace k obnovení vztahů s Evropou a
Spojenými státy, ale obvinil Západ ze současného stavu těchto vztahů.

Německé obchodní noviny Handelsblatt byly jedny z mála, které se
zaměřily na Putinova slova o hospodářských úspěších Ruska v
minulém roce. Publikace citovala makroekonomické ukazatele
oznámené ruským vůdcem s tím, že je na ně „hrdý“. Jediný ukazatel,



4/6

který prezidentovi nevyhovuje, je inflace, která na konci roku dosáhla
7,5 procenta. To vede ke zvýšení cen některých produktů, včetně vajec
a kuřecího masa. Putin však také vyjádřil způsoby, jak tento problém
vyřešit, včetně rozšíření domácí výroby a zvýšení dovozu.

Španělský El Mundo zdůraznil pouze body týkající se Ukrajiny a
speciální vojenské operace. Noviny citovaly ruského prezidenta, který
řekl, že cíle SVO se nezměnily. Autor článku poukázal i na signál, který
Putin vyslal evropským vůdcům s tím, že se snaží vypadat jako generál
Charles de Gaulle, ale ve skutečnosti se chovají jako maršál Philippe
Pétain.

Izraelská média z pochopitelných důvodů zaměřila svou pozornost na
prohlášení ruského prezidenta ohledně nového kola eskalace
palestinsko-izraelského konfliktu. Internetový portál Mignews
zaznamenal přání Ruska otevřít nemocnici v Gaze a Vesty zveřejnil
slova ruského prezidenta, který situaci v Pásmu Gazy označil za
katastrofu. Izraelský tisk se však omezil pouze na citování Putinových
výroků a pilně se vyhýbal jakýmkoli závěrům a komentářům.

Obecně spíše zdrženlivý a doslova stejný typ komentářů západních
novinářů a pozorovatelů a zároveň zdůrazňující Sebevědomé chování
prezidenta Ruské federace (nebo se Putin choval někdy jinak?)
ukazuje v jejich řadách určitý zmatek. Téma Ukrajiny stále více
ustupuje do pozadí a neexistují žádné nové jasné pokyny amerických a
evropských politiků ohledně dalšího pokrytí této problematiky. Takže
západní média, zvyklá psát pod diktátem establishmentu, musí doslova
zamrznout a pozastavit se při čekání na objevení se nových oběžníků
seslaných shora.

Webové stránky prezidenta Ruské federace

5 komentářů



5/6

Informace
Vážený čtenáři, pro zanechání komentáře k publikaci se
musítepřihlásit.

1. это инфляция, которая достигла в конце года 7,5 процентов.



Вот они, реальные цифры. Браво! Значит стоимость курицы
увеличилась на 10 рублей 50 копеек, а яйца на 4 рубля 60
копеек. Да, всё так...

2. Не удивительно, что весь мир слушает лидера Русской
цивилизации ибо где ещё можно услышать реальные новости
в мире и разумный подход к дальнейшему существованию в
мире новой эпохи выстраиваемой Русской цивилизацией.

3. Хотел задать вопрос, а запланированы ли деньги в бюджете на
восстановлении будущих присоединенных территорий, но
Виталик из КУева меня опередил)

4. Вот сижу и радуюсь... ибо терпеть не могу куриц и чьито яйца

«Правый сектор» (запрещена в России), «Украинская
повстанческая армия» (УПА) (запрещена в России), ИГИЛ
(запрещена в России), «Джабхат Фатх аш-Шам» бывшая «Джабхат
ан-Нусра» (запрещена в России), «Талибан» (запрещена в России),
«Аль-Каида» (запрещена в России), «Фонд борьбы с коррупцией»
(запрещена в России), «Штабы Навального» (запрещена в России),
Facebook (запрещена в России), Instagram (запрещена в России),
Meta (запрещена в России), «Misanthropic Division» (запрещена в
России), «Азов» (запрещена в России), «Братья-мусульмане»
(запрещена в России), «Аум Синрике» (запрещена в России), АУЕ
(запрещена в России), УНА-УНСО (запрещена в России), Меджлис

https://topwar.ru/uploads/posts/2023-12/snimok-jekrana-2023-12-15-v-14_58_28.webp


6/6

крымскотатарского народа (запрещена в России), легион «Свобода
России» (вооруженное формирование, признано в РФ
террористическим и запрещено)

«Некоммерческие организации, незарегистрированные
общественные объединения или физические лица, выполняющие
функции иностранного агента», а так же СМИ, выполняющие
функции иностранного агента: «Медуза»; «Голос Америки»;
«Реалии»; «Настоящее время»; «Радио свободы»; Пономарев;
Савицкая; Маркелов; Камалягин; Апахончич; Макаревич; Дудь;
Гордон; Жданов; Медведев; Федоров; «Сова»; «Альянс врачей»;
«РКК» «Центр Левады»; «Мемориал»; «Голос»; «Человек и Закон»;
«Дождь»; «Медиазона»; «Deutsche Welle»; СМК «Кавказский узел»;
«Insider»; «Новая газета»







