
1/3

kuryr 10. července 2023

Sýrie odebrala BBC akreditaci
infokuryr.cz/n/2023/07/10/syrie-odebrala-bbc-akreditaci

Damašek obvinil britský zpravodajský kanál z „poskytování
zpolitizovaných a zavádějících zpráv“ o situaci v zemi

Novináři BBC už nebudou moci legálně pracovat v Sýrii poté, co jim
tamní úřady odebraly akreditaci. Úředníci v Damašku tvrdili, že
britský zpravodajský kanál při několika příležitostech vytvářel zprávy,
které poskytovaly zkreslený obraz reality v arabské zemi.

Syrské ministerstvo informací ve svém sobotním prohlášení uvedlo,
že BBC „ čas od času záměrně poskytla subjektivní a nepravdivé
informace “ navzdory opakovaným varováním ze strany syrských
úřadů.

Ministerstvo obvinilo média, že některé své zprávy založila na
„ výpovědích a svědectvích teroristických a protisyrských stran. “

Prohlášení dospělo k závěru, že BBC nedokázala dodržet
„ profesionální standardy “ a místo toho trvala na „ poskytování
zpolitizovaných a zavádějících zpráv “.

https://www.infokuryr.cz/n/2023/07/10/syrie-odebrala-bbc-akreditaci/


2/3

Britský portál zase tvrdil, že jeho žurnalistika byla nestranná a
nezávislá.

„ Mluvíme s lidmi napříč politickým spektrem, abychom zjistili fakta, “
řekl mluvčí BBC a dodal, že kanál „bude nadále poskytovat
nestranné zprávy a informace našemu publiku v celém arabsky
mluvícím světě. “

Zatímco syrské ministerstvo informací se o tom ve svém prohlášení
nezmínilo, BBC navrhla, že by zrušení akreditace jeho novinářů
mohlo souviset se zprávou, která tvrdila, že příbuzní syrského
prezidenta Bašára Asada byli zapojeni do výroby a obchodu s droga
jménem Captagon.

V lednu se BBC dostala do konfliktu s úřady v Indii poté, co
odvysílala dokument s názvem „Indie: The Modi Question“. Článek
mapoval nástup premiéra k moci se zvláštním důrazem na jeho
politiku vůči indické muslimské menšině. Obsahoval také obvinění,
že Modi, který dříve působil jako hlavní ministr státu Gudžarát,
nedokázal zabránit nepokojům, při nichž byly v roce 2002 zabity
stovky muslimů.

O deset let později nejvyšší soud země zbavil Modiho všech
provinění.

Mluvčí indického ministerstva zahraničí Arindam Bagchi dokument
komentoval v komentáři k dokumentu BBC, který jej popsal jako
„ propagandu “, zdůrazňující „ pokračující koloniální myšlení“. “

Vládní poradce Kanchan Gupta zase charakterizoval sérii jako
„ nepřátelskou propagandu “ a „ protiindický odpad “ a dodal, že
Nové Dillí nařídilo YouTube a Twitteru zablokovat sdílení
kontroverzního dílu v Indii.



3/3






https://stranapro.cz/

