
1/6

kuryr 7. června 2023

Proč jsou západní média pouze propagandistickými
nástroji západních vlád

infokuryr.cz/n/2023/06/07/proc-jsou-zapadni-media-pouze-propagandistickymi-nastroji-zapadnich-vlad

Stále obviňuji západní média, že nejsou ničím jiným než
propagandistickými nástroji pro západní vlády a tajné
služby. Ukážu to zde na příkladech.

Stále upozorňuji, že je běžné, že západní média vydávají informace
uniklé do redakcí za „vlastní výzkum“, i když ve skutečnosti jde o
záměrně uniklé informace, které mají ovlivnit veřejné mínění. Pokud
by zaměstnanci ministerstev a tajných služeb skutečně předávali
tajné dokumenty západním médiím, muselo by být zahájeno
vyšetřování k odhalení úniku a potrestání viníků za zradu tajných
služeb. Příklady Edwarda Snowdena a Juliana Assange ukazují, co
se stane někomu, kdo zveřejní skutečné utajované informace.

Ale to se sotva kdy stane, a proto lze předpokládat, že téměř
všechny články v západních médiích, které odkazují na
nejmenované zdroje (řadové úředníky) v tajných službách nebo na
ministerstvech, jsou ve skutečnosti „práce na zakázku“ pro tytéž
tajné služby a vlády.

Co se týče mého neustále opakovaného obviňování. Nyní chci
ukázat důkaz, že tomu tak skutečně je.

Zakázková práce agentury Bloomberg

Když se USA počátkem roku 2019 pokusily svrhnout venezuelského
prezidenta Madura a podpořily pučistu Guaidóa, USA také uvalily na
Venezuelu masivní sankce a pokusily se celosvětově zmrazit
zůstatky venezuelských bank. V této situaci ruští vtipálci Vovan a
Lexus, kteří se specializují na oklamání politiků falešnými hovory,
začátkem února 2019 zavolali Elliottu Abramsovi, venezuelskému
vyslanci americké vlády, a vydávali se za prezidenta Švýcarska .

http://www.infokuryr.cz/n/2023/06/07/proc-jsou-zapadni-media-pouze-propagandistickymi-nastroji-zapadnich-vlad/
https://www.anti-spiegel.ru/2019/telefonstreich-russische-pranker-telefonieren-mit-us-beauftragtem-fuer-venezuela-der-offen-ueber-us-plaene-spricht/


2/6

Jejich příběh byl takový, že „prezident Švýcarska“ informoval
Abramse o venezuelských vkladech ve švýcarské bance, které
nebylo možné zablokovat, protože peníze byly naprosto
legální. Člověk by rád podpořil „demokracii“ ve Venezuele, ale k
tomu potřebuje záminku k zablokování účtů.

Rozhovor se pravděpodobně nečekaně rozvinul i pro ruské
kašpary. Abrams jim příběh vzal a zapálil nejen proto, aby
venezuelské peníze na účtech zmrazil, ale také je převedl přímo na
pučistu Guaidó.

„Švýcarský prezident“ souhlasil, ale namítl, že peníze jsou „čisté“ a
že neexistuje žádný právní základ pro zmrazení účtů. Abrams se pak
zeptal, co „švýcarský prezident“ potřebuje. Odpověď zněla:
“Informace, že tyto prostředky byly získány kriminálními nebo jinými
nezákonnými prostředky.”

Pro Abramse, který byl odsouzen do vězení za účast ve skandálu
Iran-Contra z 80. let, to nebyl problém. Dohodli se na objasnění
podrobností e-mailem a poté Abrams nabídl, že Bloomberg zveřejní
článek, který odhalí „praní špinavých peněz“ ze strany Madura, což
Švýcarsku poskytne právní východisko.

Abrams poslal text článku „švýcarskému prezidentovi“, aby mohl
provést opravy. Článek se objevil 25. února 2019 v Bloombergu pod
titulkem „ Maduro May Hold Millions in Baidilda Fund, opozice říká “.

Problém byl v tom, že vtipálci si vše vymysleli. Nebyla tam ani
údajná švýcarská banka, ani fond. Dvouminutové vyhledávání na
Googlu by rychle odhalilo, že existuje banka s vymyšleným jménem
„Limpopo“, ale ne ve Švýcarsku, ale v africkém Mali. A bylo by vidět,
že v té době jistý Nurlan Baidilda propagoval na ruských sociálních
sítích nějaké kurzy, ve kterých ukazoval „cestu k první
miliardě“. Tento Baidilda byl tedy jmenovec fiktivního fondu, protože
jeho reklama na ruských sociálních sítích štvala kašpary natolik, že
po něm pojmenovali fiktivní fond.



3/6

Bloomberg publikoval článek, který byl předtím zaslán také
„švýcarskému prezidentovi“ k opravě, na pokyn amerického
ministerstva zahraničí, ale neprovedl ani povrchní kontrolu. To, že na
primitivní vtip propadlo i americké ministerstvo zahraničí, raději
nekomentuji.

Začátkem března 2019 vtipálci shodili bombu a zveřejnili telefonní
hovory a e-mailovou korespondenci s Abramsem. To bylo
samozřejmě trapné pro USA, které ze sebe před světem udělaly
hlupáka. Západní média to neřešila, ale mimo západní mediální
bublinu tento příběh vyvolal rozruch a smích.

Bloomberg rychle zareagoval a svůj falešný článek během několika
hodin přepsal. Od té doby má článek název „ Venezuelský Vecchio si
není jistý, zda má Maduro peníze ve fondu “ a jeho obsah byl
odpovídajícím způsobem změněn. Bloomberg samozřejmě
neupozorňuje, že šlo o zakázkovou práci pro americkou vládu.

Původní článek ( zde je odkaz na něj v internetovém archivu ) měl
sedm odstavců, „nová“ verze obsahovala pouze dva velmi krátké
odstavce a dodatek:

„Opravuje článek z 25. února, že Vecchio nemůže potvrdit
předchozí prohlášení o zahraničních aktivech“

Problém byl samozřejmě v tom, že Vecchio nemohl prohlášení
potvrdit, protože to nikdy neudělal. Ostatně celé to byl výmysl
americké vlády, který Bloomberg před svými čtenáři tajil a tají
dodnes.

Zde si můžete prohlédnout dvě verze článku:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-25/maduro-may-hold-millions-in-baidilda-fund-opposition-says
https://web.archive.org/web/20190226003036/https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-25/maduro-may-hold-millions-in-baidilda-fund-opposition-says


4/6

Západní vlády řídí svá média

Jak tento příběh zapadá do legendy, že západní média jsou údajně
zcela objektivní, kritická a protivládní?

Západní vlády provozující západní média nejsou konspirační teorií,
jak ukazuje tento příklad. Incident byl pro západní systém tak trapný,
že se o něm nikde na Západě nezmínilo, i když by to byl větší
skandál než skandál kolem německého novináře Relotia, který si



5/6

„pouze“ vymýšlel své články, ale ne na zakázku. práce napsal
vládě. Kauza Relotius tehdy na měsíc zaměstnávala německá
média, přičemž o skutečném skandálu Bloomberg se ani nezmínila.

Nemohou o tom informovat ani západní média, protože by to
ukázalo, jak vlastně fungují.

Média a tajné služby

Bohužel takové případy zakázkové práce západními médii je těžké
prokázat, protože většina západních odborníků není tak hloupá jako
pan Abrams, který takovou akci provedl bez jakéhokoli ověření
informací.

Existuje však dostatek důkazů, že tento příběh není ojedinělým
případem, ale normou v západních médiích. Mým hlavním příkladem
je Der Spiegel, o kterém proto mezi přáteli mluvím jen jako o „tiskové
kanceláři CIA“, protože tak často publikuje zjevnou zakázkovou práci
pro CIA, MI6, BND a další západní tajné služby jako svůj vlastní
výzkum. Nechci to všechno opakovat, protože už jsem o tom psal
mnohokrát a vedlo by to příliš daleko. Zde je příklad článku z roku
2021 , kde jsem to vysvětlil a zdokumentoval.

Příklad Nord Stream

Oficiální legenda Západu o výbuchu Nord Stream od „ukrajinské
skupiny“ je toho dobrým příkladem, protože půl roku bylo na Západě
vše o odstřelu ropovodu Baltského moře tajné. Federální vláda
odmítla odpovědět na malé dotazy v Bundestagu a nic neuniklo ani
od úřadů.

Ale když byl Hershův výzkum zveřejněn, média v Německu a USA
najednou obdržela informace od tajných služeb a vyšetřování
současně, které – překvapení – zahrnovaly nový příběh o “ukrajinské
skupině”, a tak – zcela v zájmu vlády USA – odvrácena od páchání
USA. Musíte být velmi naivní, abyste tuto pohádku brali jako výzkum
novinářů, místo abyste pochopili, že jde o zakázkovou práci stejně
jako článek Bloomberg o Madurových milionech.

https://www.anti-spiegel.ru/2021/wieder-einmal-zeigt-der-spiegel-selbst-dass-er-nur-ein-sprachrohr-der-geheimdienste-ist/
https://www.anti-spiegel.ru/2022/bundesregierung-verweigert-antworten-auf-fragen-zur-nord-stream-sprengung/


6/6

A pokud tohle všechno víte, musíte nevěřit každé zprávě západních
médií, ve které jakékoli nejmenované zdroje odhalují údajná
tajemství, protože většinou se bohužel jedná o zakázkovou práci pro
západní vlády a tajné služby, tedy záměrně šířené dezinformace.

Poznámka InfoKurýru:

Autor velice dobře vystihl, jak to funguje ve zpravodajství a úplně
stejná situace je samozřejmě i u nás, kdy určitá média jsou nejen ve
službách vlády, ale i zločinecké vládní organizace BIS (Bezpečnostní
informační služby), která vybrané a spolupracující novináře používá
k šíření pomluv proti bojovníkům za lidská práva v současném
liberálně-demokratickém režimu. Máme s tím osobní zkušenosti v
naší redakci. Pikantní propojení na tyto struktury mají Bakalova
media (Aktuálně.cz, HN, Respekt), dále Seznam Zprávy a vlajková
mediální loď vládní garnitury ODS Forum24 a mnoho dalších
provládních médií v četně námi placené České televize.

Thomas Röper

_____________________






https://www.anti-spiegel.ru/2023/warum-westliche-medien-nur-propaganda-instrumente-der-westlichen-regierung-sind/

