
1/3

Fox News zasáhla volební stížnost
rt.com/news/572603-fox-news-election-complaint

7. března 2023, 18:16

DomovSvětové zprávy

Media Matters tvrdí, že síť Ruperta Murdocha poskytla

republikánům v roce 2020 věcné příspěvky

Soubor foto: Demokratičtí aktivisté protestují před centrálou Fox

News v New Yorku ©  Erik McGregor / LightRocket přes Getty

Images

Media Matters for America podala stížnost Federální volební komise

na Fox News a tvrdí, že kabelová síť poskytla nezákonný příspěvek

Republikánské straně v amerických volbách v roce 2020. Šéf MMFA

promluvil o stížnosti v pondělí, když Fox odvysílal dříve nedostupné

záběry z nepokojů v Kapitolu 6. ledna.

Fox funguje „spíše jako partyzánská operace než zpravodajská síť,“

řekl Angelo Carusone Democracy Now! v pondělí večer a dodal, že v

budoucnu očekává „mnohem více“ stížností FEC.

MMFA zakládá svou stížnost na jednom z dokumentů předložených v

rámci probíhajícího soudního sporu o pomluvu proti kabelové síti

společností Dominion Voting Systems, která požaduje náhradu škody

ve výši 1,6 miliardy dolarů. Podle zjištění v tomto procesu majitel Fox

Rupert Murdoch poskytl zetě a poradci tehdejšího prezidenta

Donalda Trumpa Jaredu Kushnerovi „ důvěrné informace“ o

reklamě na kampaň pro demokrata Joe Bidena.

https://www.rt.com/news/572603-fox-news-election-complaint/
https://www.rt.com/
https://www.rt.com/news/
https://www.rt.com/usa/519347-dominion-fox-defamation-fraud/


2/3

MMFA argumentuje, že „tisková výjimka“ FEC by se v tomto případě

nepoužila a že Murdochův čin představuje „nezákonný firemní věcný

příspěvek“.

Přečtěte si více

Trump reaguje na nové záběry nepokojů v

Kapitolu

„Pokud se pokusíte obejít zákon o

zveřejňování... tím, že dáte něco, co je

ekvivalentem peněz, za co byste museli utratit peníze nebo co by se

dalo považovat za něco hodnotného pro politickou kampaň, buď

byste neměli udělej to, nebo to má být zveřejněno,“ řekl Carusone

Democracy Now!

Carusoneův rozhovor se shodoval s tím, že Fox News ukazoval video

z nepokojů v americkém Kapitolu v roce 2021, které nový předseda

Sněmovny reprezentantů Kevin McCarthy – kalifornský republikán –

poskytl Tuckeru Carlsonovi, nejsledovanějšímu moderátorovi

večerních zpráv v USA. Záznam, který Carlson odvysílal, byl v

přímém rozporu s příběhy o „povstání“ v Kapitolu , které předložil

Biden a Demokraté. MMFA šel po Carlsonovi mnohokrát a obvinil ho

ze všeho, od „popírání voleb“ po rasismus.

Republikánský národní výbor si již dříve stěžoval FEC, že Twitter

poskytl demokratům ve volbách v roce 2020 věcný příspěvek tím, že

cenzuroval fakticky pravdivý příběh New York Post o notebooku

Huntera Bidena. Biden, demokraté a MMFA odsoudili zprávu –

nepravdivě, jak se ukázalo – jako „ruskou dezinformaci“. RNC

podala svůj nárok v říjnu 2020, jen několik týdnů před volbami. FEC

to bez vysvětlení odmítlo v září 2021.

Tento příběh můžete sdílet na sociálních sítích:

Sledujte dál RT







https://www.rt.com/news/572571-trump-capitol-footage-carlson/
https://www.rt.com/usa/503766-republicans-twitter-biden-censorship/
https://www.rt.com/usa/534759-twitter-fec-hunter-laptop/
https://t.me/rtnews


3/3


