
1/3

kuryr 2. února 2023

Ron Paul: Skutečnou dezinformací byl podvod „ruská
dezinformace“

infokuryr.cz/n/2023/02/02/ron-paul-skutecnou-dezinformaci-byl-podvod-ruska-dezinformace

Díky nedávnému zveřejnění Twitter Files nyní nade vší

pochybnost víme, že celá „ruská dezinformace“ byla

masivní dezinformační kampaň, která měla podkopat

americké volby a možná dokonce podpořit „změnu režimu“

ve Spojených státech po zvolení Donalda Trumpa.

prezident v roce 2016.

Zde je několik základních informací. V listopadu 2016, krátce po

volbách, zveřejnil Washington Post článek s názvem „Ruská

propaganda pomohla během voleb šířit ‚falešné zprávy‘, říkají

odborníci.“ Cílem článku bylo delegitimizovat Trumpovo

prezidentství jako produkt ruské „dezinformační kampaně“.

“Není možné vědět, zda ruská kampaň byla nástrojem Trumpova

zvolení, ale výzkumníci to prezentují jako součást celkové účinné

strategie, která má vštípit nedůvěru v americkou demokracii a její

vůdce,” napsal Craig Timberg. Důsledek byl jasný: ruská operace

zvolila Donalda Trumpa, nikoli americký lid.

http://www.infokuryr.cz/n/2023/02/02/ron-paul-skutecnou-dezinformaci-byl-podvod-ruska-dezinformace/


2/3

Mezi citovanými „odborníky“ byla anonymní organizace s názvem

Prop Or Not, která podle ní „identifikovala během volební sezóny

více než 200 webových stránek jako šiřitele ruské propagandy, které

se společně zaměřují na nejméně 15 milionů Američanů“.

Zpráva organizace byla tak absurdní, že Washington Post byl později

nucen vydat objasnění, přičemž Post poskytl odkaz na zprávu, kterou

nezávislé zpravodajské zdroje jako Zero Hedge, Antiwar.com a

dokonce i můj institut Rona Paula nesprávně označily za obviněné.

„ruských dezinformací“.

Článek Washington Post z roku 2016 také citoval „experta“ Clinta

Wattse, bývalého důstojníka kontrarozvědky FBI, který později

založil další organizaci údajně lovící „ruské dezinformace“ v USA,

Project Hamilton 68. Tento projekt vytvořila Alliance for Securing

Democracy, velmi dobře financovaná organizace, která zahrnuje kdo

je kdo z předních neoconů jako William Kristol, John Podesta,

Michael McFaul a mnoho dalších.

Díky nedávnému vydání Twitter Files Matt Taibbi odhaluje, že

projekt Hamilton 68, který tvrdil, že monitoruje 600 „ruských

dezinformačních“ účtů na Twitteru, byl naprostý podvod. Twitter,

přestože odmítl zveřejnit sledované účty a jejich metodiku, provedl

reverzní inženýrství přibližně 600 účtů „napojených na

Rusko“. Twitter zjistil, že na rozdíl od Hamiltonových tvrzení byla

velká většina těchto „ruských“ účtů anglicky mluvících. Z ruských

registrovaných účtů – pouhých 36 z 644 – byli většinou zaměstnanci

ruské zpravodajské stanice RT.

Všechno to byla lež a nedávné vydání Twitter Files potvrzuje, že

dokonce i „probuzení“ zaměstnanci Twitteru před Muskem cítili

pečínku. Ale podvod posloužil důležitému účelu. Tím, že se tato

neokonzervativní organizace skryla za anonymitu, dokázala

generovat stovky mediálních zpráv, které pošpiňovaly a pomlouvaly



3/3

naprosto legitimní organizace a jednotlivce jako „ruské

agenty“. Tímto způsobem mohl být démonizován každý, kdo

nezapadal do narativu schváleného neokony.

Nový majitel Twitteru, který nám umožnil nahlédnout za oponu, to o

víkendu shrnul ve svém tweetu: “Americká skupina vznesla falešná

obvinění z ruského vměšování do voleb, aby narušila americké

volby.”

Celý podvod o „ruských dezinformacích“ byl šokujícím návratem k

mccarthismu 50. let a v některých ohledech ještě horším. Vytváření

seznamů amerických jednotlivců a neziskových organizací, které mají

být „vymazány“, protože je platí cizinci, je opovrženíhodné. Takové

podvodné jednání způsobilo skutečné škody, které je třeba řešit.

ZDROJ

Sdílet:







http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2023/january/30/the-real-disinformation-was-the-russia-disinformation-hoax/

